Blogin arkisto

Pk-yrityksen pahin nettivirhe

Maanantai 27.4.2015 - Heikki Luoma

heikkiluoma.jpgOn sanottu, että pienikin yritys voi olla netissä saman arvoinen kuin suuri yritys. Teoriassa se pitänee paikkansa.

Käytännössä monet pk-yritykset hukkaavat mahdollisuuksiaan myydä ja markkinoida yhden varsin yksinkertaisen asian vuoksi.

Niillä on liian vähän sisältöä.

On yrityksiä, joiden sivut koostuvat lähes vain ranskalaisista viivoista eli bullit pointseista. Juuri muuta ei ehkä sivuilla olekaan.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, google, haku, kotisivut, liidien generointi, lyhyt, markkinointi, netti, pitkä, sisältö, teksti, uusasiakashankinta, vierailija

Vapaus ja kurinalaisuus

Tiistai 27.1.2015 - Kari Vahtolammi

karivahtolammi.jpgAika usein työtä haettaessa keskitytään siihen, että sieltä löytyy ne tärkeät asiat eli vapaus toteuttaa itseään. Mutta samalla unohdetaan, että on myös vastuu tuoda oma panoksensa käyttöön.

Vapaus on vain puolet tarinasta ja puolet totuudesta. Siksi ehdotan, että länsirannikolle pystytetään vapaudenpatsaan täydennykseksi vastuunpatsas- Viktor E. Frankl

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, työ, työnhaku, työaika, vastuu, vapaus

Laajennettu mieli

Tiistai 8.4.2014 - Kari Vahtolammi

karivahtolammi.jpgLuin mielenkiinnolla Filosofian Akatemian julkaisua Laajennettu mieli 1.0. Julkaisu herätti paljon hyviä ja mielenkiintoisia ajatuksia. Osa niistä peilaa omia mielipiteitäni opiskelusta ja opetuksesta ja ulkoa opettelusta. Ja osa ajatuksista on muuten vain mielenkiintosia.

Pikku poikana olin ahkera kirjaston käytäjä ja myös kotona olleet tietosanakirjat olivat kovassa käytössä. Mutta koska tiedonhaku oli aina aika hidasta, niin asioita tuli painettua paljon mieleen. Nykyisin informaatiotulvan täyttämässä maailmassa tiedon haku on muuttanut muotoaan eli kriittinen lukeminen on saanut tärkeän paikan tiedon etsinnässä ja suodattamisessa.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, ajattelu, tiedonhaku, informaatio, tieto, lukeminen

Emme ota tikkaa töihin!

Perjantai 15.11.2013 - Juha Ahola

juhaahola.jpgOletko kuullut tuttavan kertovan laittaneensa jo 50 tai 100 työhakemusta, mutta mistään ei kuulu mitään? Taannoin luin artikkelin, jonka mukaan eräs henkilö oli hakenut noin 500 paikkaan töihin tuloksetta.

Periksiantamattomuudesta on annettava taputusta olalle, mutta toisaalta on mahdollista, että muutama räpsäytys korville olisi myös paikallaan. Miksi?

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Juha Ahola, työnhaku, asenteet, muutos, oppiminen

Ikuisen elämän mahdollisuus on avautunut nyt kaikille

Torstai 11.8.2011 - Pauli Vuorio

Sisältö  mahdollisimman monessa paikassa internetissä tai osallistumalla keskusteluihin, blogeihin tai olemalla hakukoneissa ihminen on ensimmäisenä tunnettuna olentona ylittänyt kuolemattomuuden rajan. Fyysinen kuolema ei mitenkään rajoita ihmisen virtuaalista olemista. Hänen profiilinsa voi säilyä ja kommentteja pysyy siihen päivään, kun joku keksii, että enää niistä ei enää pysty hyötyä keräämään. Tai että tiedon tallentumismuoto tai tapa on vanhentunut. Tällöinkin joku voi tehdä sinulle uudelleensyntymisen.

Virtuaalisessa elämässä ihminen voi elää ties kuinka pitkään.

Ennen tarvittiin patsaat tai monumentit.  Nyt monista jälki säilyy, halusi tai ei.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, kuolemattomuus, hakukone, internet, verkko, netti

Voisiko julkisuudesta tehdä ammatin?

Maanantai 25.4.2011 - Paula Toukonen

Joidenkin tutkimusten mukaan julkkis on nuorten suosituin ammattitoive. Mitä julkkis tekee? On julkisuudessa, lehtien palstoilla, keskustelupalstoilla, tv:ssä - kaikkialla missä tapahtuu. Lähtökohtaisesti kai julkkiksen ei tarvitse tehdä muuta. Ei silti, työstä tuo varmaan käy.

Lue lisää »

3 kommenttia . Avainsanat: Paula Toukonen, julkisuus, julkkis, yhteishaku,

Pk-yritykset innokkaimpia hakusanamainostajia

Keskiviikko 12.5.2010

Vaikka internetin hakusanamainonta on kasvussa suomalaisessa B2B-mainonnassa, valtaosa yrityksistä ei osaa hyödyntää netin edullisia tai jopa maksuttomia markkinointimahdollisuuksia.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Hakusanamainonta, markkinointi, hakukoneoptimointi, digitaalinen markkinointiviestintä

Voiko nettitietoon luottaa?

Keskiviikko 3.6.2009 - Maria Lehtiniemi

Törmäät mielenkiintoiseen asiaan tai uutuuteen ja pohdit, mistä siitä löytäisi lisää tietoa. Tai vaikkapa toimittajana koetat etsiä taustatietoa artikkeliasi varten - mikäpä reitti ensimmäisenä mahtaa mieleesi juolahtaa... No nettipä tietenkin. Mutta voiko löytyneeseen tietoon luottaa?

Lue lisää »

6 kommenttia . Avainsanat: Internet, netti, tietolähde, tietolähteet, luotettavuus, Wikipedia, Google, hakukoneet

Ostanko Google-mainontaa paketti- vai palveluhinnoittelulla?

Keskiviikko 26.11.2008 klo 12:00 - Jukka Hankaniemi

Googlen AdWords-sponsorilinkkien jälleenmyynnissä käytetään yleisesti kahta hinnoittelutapaa; paketti- ja palveluhinnoittelu. Hinnoittelumalli ei yksistään kerro kampanjoinnin laadusta - kummallakin tyylillä voi tehdä tuottavaa hakukonemainontaa, mutta molemmissa on omat luonteenpiirteensä.

Lue lisää »

10 kommenttia . Avainsanat: Jukka Hankaniemi, hakukonemainonta, hakusanamainonta, Google-mainonta, Google AdWords, mainos, mainonta, markkinointi, hakukone