Huoneistojen vuokraus ja KaizenTiistai 28.7.2015 - Kari Vahtolammi
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, kaizen, kehittyminen, oppiminen, ongelma, ratkaisu |
Oppia ikä kaikki, mutta onko se sallittuaTiistai 19.5.2015 - Kari Vahtolammi
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, kaizen, kehittyminen, oppiminen, ongelma, ratkaisu |
Se mihin et kiinnitä huomiotasi sisältää usein ratkaisun ongelmiinMaanantai 20.4.2015 - Heikki Luoma
Kun työ sitten alkoi tutkin asiakasrekisterin, joka silloin oli riippukansioita sisältävä arkistokaappi. Aavistus oli oikea. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, huomaamaton, huomio, kiinnittäminen, ongelman ratkaisu, ratkaisu |
Kaizen - jatkuvaa kehittymistäTiistai 14.4.2015 - Kari Vahtolammi
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, kaizen, kehittyminen, oppiminen, ongelma, ratkaisu |
Kognitiivisia vinoumia - Uusi päivä / Uusi asiaTiistai 7.4.2015 - Kari Vahtolammi
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, virhe, oppiminen, ongelma, konsensusefekti |
Deux Ex Machina - (Uusi päivä / Uusi asia)Tiistai 10.3.2015 - Kari Vahtolammi
Termi on latinaa ja sen käyttö alkoi antiikin Kreikasta, jossa nosturin avulla tuotiin jumalia ratkaisemaan ongelmia ja kuljettamaan juonta eteenpäin. Tyypillinen menetelmän käyttäjä oli kreikkalainen tragedioiden kirjoittaja Euripides, jolla puolessa tarnoita käytettiin nosturilla tuotua jumalaa juonen ongelmien ratkaisijana. Nykypäivän tarinoiden kirjoittamisessa samankaltaisen rakenteen käyttäminen, eli yllättävän juoneen kuulumattoman avun käyttäminen, kertoo kirjoittajan huonosta osaamisesta. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Kari Vahtolammi, ongelma, ratkaisu |
18 myyntitoimintojen ongelmista kertovaa oiretta ja niiden ratkaisutMaanantai 29.12.2014 - Heikki Luoma
Ratkaisu: Asiakaskohderyhmän uudelleen määrittely ja tarvittaessa uuden asiakaskohderyhmän valinta 2 Oire: Prospektoinnin keinoja käytetään huonosti tai keinot puuttuvat Ratkaisu: Prospektointikeinojen ja työkalujen laatiminen tai muuttaminen 3 Oire: Vaikeuksia päästä samalle aaltopituudelle asiakkaan kanssa Ratkaisu: Ajatusten muutos siitä mitä myynti oikeastaan on. Kuuntelun ja asiakkaan tarpeiden tarkempi ymmärrys ennen ratkaisua 4 Oire: Kyvyttömyys saada asiakas myöntämään ongelmia tai tarpeita Ratkaisu: Asiakkaan asenteita ja tilannetta luotaavien kysymysten laatiminen ennakkoon ja kysymysten käyttäminen asiakastilanteissa |
1 kommentti . Avainsanat: myynti, oire, ongelma, ratkaisu |
Analyysi ja audit avuksi myyntitoiminnan ongelmiinMaanantai 14.10.2013 - Heikki Luoma
On joukko inhimillisiä tekijöitä, jotka vaikeuttavat yrityksen johdon mahdollisuuksia kehittää myyntitoimintaa yrityksen sisäisin voimin. Sisäinen myyntitoiminnan kehittäminen kärsii osallisten egoista. Isot egot pyrkivät suojelemaan itseään kuvitelluilta tai todellisilta uhilta ja käyttämään tilaisuutta nostaakseen omaa asemaansa yrityksen menestyksen kustannuksella. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, analyysi, audit, auditointi, ongelmanratkaisu, johtaminen, myynti |
Kun asiakkaasi on tietoinen ongelmasta toimi myyjänä näin ja vältä paha virheMaanantai 15.7.2013 - Heikki Luoma
Asiakkaalla on siis huoli. Hän tietää, ettei jokin toimi kunnolla, jossain on vikaa, mutta hän ei tiedä miten hän ratkaisisi asian. Avain tällaiseen tapaukseen on, että myyjänä sympatiseeraat asiakasta. Sinun tulee myötäelää asiakkaan tuskaa, turhautumista, epätoivoa ja jopa vihaa ja pelkoa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Heikki Luoma, asiakastapaaminen, asiakkaan ongelma, myynnin suunnittelu, myynti, myyntikäynti, myyntikeskustelu, myyntiprosessi, ratkaisumyynti, ratkaisun tarjoaminen, strategian jalkautus, toteutus, uusasiakashankinta |
Alkoholi työikäisen väestön yleisin kuolinsyyLauantai 20.4.2013 - Pekka Siikala
Paradoksaalista on ettei ihminen tarvitse alkoholia mihinkään sisäisesti nautittuna. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pekka Siikala, alkoholi, riippuvuus, alkoholiongelma, raittius |
Miksi valmentautua, kun koulut on jo käyty?Maanantai 18.7.2011 - Hans-Peter Siefen Suomalainen koulujärjestelmä on maailman paras. Kuulimme tämän jälleen pari kuukautta sitten, kun Newsweek julkaisi Suomen maailman parhaaksi maaksi syntyä. Voimme kaikki siis olla onnellisia syntymästämme tähän satumaisen kauniiseen maahan, jossa kaikki asiat ovat hyvin ja on turvallista. Se miten ne ovat tulevaisuudessa meillä kullakin, riippuu meistä itsestämme. |
7 kommenttia . Avainsanat: Hans-Peter Siefen, koulutus, kehittyminen, ongelmanratkaisu, valmentautuminen, elämänkokemus, yhteistyö, asenne |
Sanojen "yrittäjä" ja "myynti" maineenpuhdistusMaanantai 4.7.2011 - Hans-Peter Siefen Olen kuullut usein sanottavan, että sana "yrittäjä" tulisi vaihtaa johonkin kunniakkaampaan. Vaihtoehtoisversioita olen kuullut monia, mm. onnistuja, tekijä, menestyjä, rohkelikko jne. Kaikki tosi hyviä sanoja, ja monesti juuri näitä yrittäminen onkin. Kuten tiedämme, tilanne on kuitenkin se, ettei se nimi miestä tai naista pahenna, eikä varmasti yrittäjääkään. |
10 kommenttia . Avainsanat: Hans-Peter Siefen, yrittäminen, myynti, identiteetti, identiteettiongelma, arvostus |
Markkinointi ei ole mörkö - Se on tapa ajatella ja asennoitua kokonaisuuteenKeskiviikko 5.5.2010 klo 8.00 - Olli Linjala Markkinointi on jokaisen henkilökuntaan kuuluvan ihmisen velvollisuus, riippumatta mikä on asema, ammatti tai tehtävä. Jos asenne markkinointiin on välinpitämätön tai suorastaan kielteinen, joutaa sellaisten ihmisten työpaikka lähteäkin Kiinaan. Suomessa toimiminen edellyttää myönteistä, eteenpäin vievää asennetta ja halua menestyä omassa työssään. Ylpeyttä omasta työyhteisöstään ja yhteistyön ymmärrystä. Ei kuulu mulle -ajatusmalli on työyhteisöjä ja sitä kautta koko hyvinvointia nakertava asenne. |
2 kommenttia . Avainsanat: Markkinointi, asenne, henkilökunta, asenneongelmat, Olli Linjala, ammattilaiset |
Vastoinkäymisten summa on vakioSunnuntai 3.5.2009 klo 15.00 - Soile Haanpää Välillä tässä elämänpolulla polkiessa tuntuu, että ongelmat seuraavat toisiaan. Kun yhdestä suosta rämpii ylös, niin seuraava silmäke jo odottaa. Ja vastoinkäymiset toimivat kuin magneetti, vetävät toisiaan puoleensa. Ensin tökkii töissä, sitten harrastuksissa, terveys rakoilee, ja sitten ihmissuhteetkin alkavat mättää. Osakekurssit romahtavat, kauppa ei käy. |
4 kommenttia . Avainsanat: Soile Haanpää, Soile, Haanpää, vastoinkäyminen, onni, onnellisuus, ongelma, yrittäjä, myyntityö, paineensietokyky |
Väärässä olemisen taitoPerjantai 12.12.2008 klo 8.00 - Soile Haanpää Pauli Hanhiniemen kappaleessa Joki lauletaan: "kun on aina saatava viimeinen sana, vaikka se ei johtais mihinkään." Olet varmaan itsekin törmännyt joskus ihmiseen, joka haluaa aina viimeisen sanan. Haluaa olla oikeassa, väittelee viimeiseen asti kanssasi, usein vielä ihan yhdentekevästä asiasta. Tai on vaan periaatteessa keskusteluissa asioista eri mieltä, ja tuo kantansa esille joka välissä. Olen aina ajatellut, että tällaiset ihmiset ovat ärsyttäviä. Rasittavia, ja ehdottomasti välteltäviä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Soile Haanpää, Soile, Haanpää, asenne, vastoinkäyminen, onni, onnellisuus, ongelma, yrittäjä, myyntityö, paineensietokyky |
Sampo-Danske pankin asiakastuki on fiaskoTiistai 1.4.2008 klo 21.49 - Ahti Pontinen Sampo pankin suuri verkkopankkiuudistus tapahtui maaliskuun lopulla. Verkkopankkiuudistus aiheutti ongelmia käytännössä kaikilla osa-alueilla. Ongelmia oli verkkopankin toiminnassa, toiminnan nopeudessa, tietosuojassa, uusittavissa pankkikorteissa, mutta ennen kaikkea asiakaspalvelussa. |
19 kommenttia . Avainsanat: Sampo pankki, verkkopankki, verkkopankkiuudistus, Ahti Pontinen, verkkopankkiongelmat. verkko pankissa maksaminen, pankkitoiminta, |